Plan de afaceri, la ce trebuie să fie atente companiile de transport. Termenul de „plan de afaceri” este utilizat pe scară largă.
Oricine s-a ocupat deja de problema începerii propriei afaceri a auzit de acest plan de afaceri.
S-a scris deja despre planuri de afaceri sau planuri de afaceri și antreprenoriat pe multe website-uri dezvoltate de firme SEO și platforme.
Dar ce se află de fapt în spatele unui astfel de plan de afaceri și când este acesta necesar?
Vom explica, de asemenea, în acest articol de pe blog marketing dacă planul ar trebui configurat o singură dată.
Mai mult, vom vedea dacă vorbim despre un proces continuu unde trebuie atenție și acțiune constantă.
Când este necesar un plan de afaceri?
Înființându-vă propria companie de transport național sau internațional trebuie să planificați.
Indiferent dacă vorbim despre transportul de mărfuri sau persoane, nu puteți evita abordarea subiectului.
Un plan de afaceri este imperios necesar pentru orice business care se respectă și se gândește la viitor.
În majoritatea cazurilor, o companie de transport nu poate fi finanțată și înființată doar cu propriile mijloace.
Pentru aceasta, fondatorul depinde de ajutorul unor terți, de exemplu, de sprijinul uneia sau mai multor bănci.
Cu toate acestea, nicio bancă nu va oferi bani antreprenorului în devenire fără o bază adecvată.
Un pilon al acestei construcții este planul de afaceri.
Acesta conține toate informațiile importante despre viitor, dar și despre situația actuală a companiei.
Țineți cont de faptul că acesta nu este un document de informare cuprinzător.
În cele din urmă, nu este necesar doar pentru negocierile cu băncile sau alți investitori.
Mai mult decât atât, instrumentul este util pentru a ajuta fondatorul să organizeze corect compania de transport.
De multe ori este necesar, de exemplu, să regândim strategia de piață în funcție de noile realități.
Planul poate sprijini antreprenorul în adaptarea tacticii companiei, dacă este necesar, la piața actuală.
Cu deciziile corecte găsim mijloacele să rămânem pe drumul cel bun.
În caz contrar, există riscul unui eșec și, în cel mai rău caz, sfârșitul companiei de transport.
Un alt aspect de luat în considerare poate fi vânzarea sau fuziunea propriei companii cu alte entități.
În diverse discuții, un plan de afaceri bine realizat și coerent poate fi folosit pentru statutul companiei.
Datele financiare și de piață vor putea fi prezentate mult mai ușor și mai persuasiv.
Ce cuprinde planul de afaceri al unei companii de transport?
Planul de afaceri este întocmit astfel încât informațiile menționate deja să fie disponibile în detaliu.
Este important ca toate datele necesare să ajungă la partenerul de negociere sau antreprenorul însuși.
Pe de o parte, acest lucru are ca rezultat strategia de bază a companiei și managementul țintelor.
Obiectivele ar trebui împărțite pe ani individuali.
Astfel, pot fi identificate aspirațiile de creștere ale companiei și obiectivele care au fost deja atinse.
De asemenea, arată ce servicii sunt oferite de compania de transport.
De exemplu, posibilitatea oferirii de motorină la termen pentru transportatorii aflați mereu în mișcare.
Este vorba despre transportul de mărfuri sau de persoane ori poate chiar o combinație între cele două?
Există avantajele individuale pentru clientul respectiv.
Riscurile existente ar trebui, de asemenea, prezentate în detaliu fără a se încerca omiterea lor.
Într-o asemenea situație se poate evalua dacă oferta serviciului către client este sensibilă și acceptabilă.
Acest aspect este deosebit de important de îndată ce doriți să înființați un nou tip de companie de transport.
Este o cale de urmat și în cazul în care lansați o inovație corespunzătoare pe piața transportului.
Având în vedere acest lucru, piața transporturilor de mărfuri sau persoane trebuie evaluată.
Cât de mare este, ce dezvoltare va lua și care sunt reacțiile propriei companii la schimbările pieței?
Analizarea concurenței este deosebit de importantă
Nici concurenții nu trebuie uitați din analiza planului de afaceri a oricărei companii conștiente.
Care sunt afacerile ce au deja succes pe piață?
Unde sunt locațiile lor și ce puncte forte și puncte slabe ale acestora ați identificat?
De asemenea, ar trebui să cunoașteți politica de stabilire a prețurilor din partea celorlalți jucători de pe piață.
În acest mod, vă puteți ajusta propria companie, dacă este necesar.
În cele din urmă, venitul trebuie să acopere cel puțin cheltuielile de funcționare. Ideea este să ajungeți spre un profit.
În consecință, este important să decideți unde să vă înființați propria companie.
Analizați în special ceea ce privește spațiul disponibil (birou, parcare, hală etc.).
Tot aici putem include și conexiunea la importante căi de transport și hub-uri multimodale.
În plus, dimensiunea parcului de vehicule este un alt capitol extrem de important într-un plan de afaceri.
Trebuie analizată situația de la început și creșterea corespunzătoare pe parcursul unui timp specificat.
O companie nu poate fi întreținută economic doar de către fondator
În aceste condiții, un plan de afaceri include, de asemenea, și numărul de angajați.
Sarcinile acestora și, în mod special, organizarea zonelor individuale ale companiei vor trebui evidențiate.
Aici este documentat și cine se va face responsabil pentru o anumită sarcină în caz de înlocuire.
În special în ceea ce privește cazurile de reprezentare, este deosebit de important să se sublinieze riscurile.
De exemplu, cele care există dacă diferite grupuri de persoane (directori sau șoferi) sunt absente.
În cele din urmă, un plan de afaceri este și despre resursele financiare ale companiei.
Cât de mare este bugetul, care este planul de finanțare pe termen mediu și lung ori cerințe de capital.
Sunt cifre care vor cântări greu în raport cu orice decizie viitoare cu privire la compania de transport.
Ajutor cu un plan de afaceri pentru noile companii
Planul de afaceri poate fi scris în cursul procesului de formare.
Majoritatea informațiilor privind conținutul și deciziile care trebuie luate vor fi necesar a fi puse pe hârtie.
Cu toate acestea, este încă o provocare majoră pentru mulți fondatori de companii de transport.
La urma urmei, planul ar trebui să fie cuprinzător și complet.
Dar chiar și atunci când compania este înființată, antreprenorul trebuie să poată lucra cu planul de afaceri.
Putem include în această etapă revizuirea obiectivelor individuale și ajustarea planului pentru viitor.
Din păcate, nici acest articol de pe blog nu poate furniza conținutul general și complet al unui plan de afaceri.
Cu toate acestea, echipa Cardoil este de părere că aceste informații sunt un bun început pentru dvs.