Performanță, de ce este bine să stați departe de ea în optimizare SEO. Aveți în vedere o optimizare SEO bazată pe performanță pentru website-ul dvs.?
Sunt multe companii care abia încep o cooperare cu o agenție SEO. Acestea urmăresc creșterea vizibilității în rezultatele căutării organice. Conducerea se întreabă care este metoda cea mai benefică și eficientă.
Bunul simț vă poate sugera că SEO plătit pentru performanță ar trebui să fie cea mai profitabilă opțiune. Ar trebui să plătiți doar atunci când există rezultate reale și vizibile.
Cu toate acestea, realitatea se poate dovedi ușor diferită. De ce? Continuați să citiți acest articol de pe blog, în care vom discuta și despre servicii de link building!
Optimizare SEO bazată pe performanță sau pe abonament?
Optimizarea SEO plătită pentru performanță implică pregătirea unei liste de cuvinte cheie. Este cea pe care clientul o dorește, alături de stabilirea sumei pentru a ajunge la o anumită poziție în SERP.
De exemplu, o expresie cheie particulară este afișată în TOP3, agenția primește X bani. Dacă este afișată în TOP6, agenția primește Y bani. În majoritatea cazurilor, sumele licitate sunt calculate zilnic.
În trecutul nu atât de îndepărtat, această metodă de soluționare era foarte populară. În principal, datorită faptului că foarte puține companii optimizau SEO.
Câteva legături și activități adecvate de optimizare SEO erau suficiente.
Pe de altă parte, abonarea implică stabilirea unei sume lunare pentru activitățile SEO desfășurate. De obicei, în astfel de situații, în fiecare lună clienții primesc un raport detaliat. Acesta descrie acțiunile efectuate și rezultatele lor.
De ce depinde costul abonamentului?
Costul unui abonament lunar depinde de numărul de ore de lucru alocat unui anumit website. De asemenea, include toate link-urile realizate și obținute pentru pagină.
Uneori, agențiile SEO oferă activități de redactare. Dacă bugetul este satisfăcător, abonamentul acoperă și costurile pentru crearea de articole și descrieri.
Optimizarea SEO bazată pe performanță poate fi tentantă, dar…
Această metodă pare să fie deosebit de atrăgătoare și avantajoasă. La urma urmei, plătiți doar pentru rezultatele pe care le vedeți. În realitate, niciun specialist SEO nu este în măsură să garanteze că veți obține rezultatele promise. De ce?
- în primul rând, există mulți alți factori de clasare și este imposibil să îi transformăm pe toți;
- în trecut era suficient pentru a obține legături. Nici cele mai valoroase surse de link-uri nu garantează clasarea la un nivel ridicat. Sincer vorbind, obținerea de legături a fost egală cu obținerea de rezultate bune;
- algoritmii Google au fost mult mai puțin complicați decât sunt în prezent;
- efectuarea de optimizare SEO devine mult mai populară în rândul companiilor. Este imposibil de a prezice ce măsuri vor fi luate de concurența dvs. Dacă o anumită companie investește mulți bani în optimizare SEO, nu veți putea să o depășiți;
- în optimizare SEO nu există soluții universal valabile. Ceva ce funcționează pentru un website nu trebuie să funcționeze pentru celălalt. Se poate dovedi că aceleași activități pot avea un impact complet diferit asupra a două website-uri;
- algoritmul Google este în continuă schimbare. În fiecare zi este actualizat de aproximativ 8 ori. Numai în 2018 algoritmul a fost actualizat de peste 3 mii de ori! Majoritatea actualizărilor sunt aproape neobservate. Nu transformă lumea SEO și nu oferă profesioniștilor nopți nedormite. Însă, în fiecare an există câteva actualizări care pot crea haos. Nu puteți fi sigur că o activitate efectuată acum câteva zile va avea un impact pozitiv asupra website-ului. Un specialist trebuie să fie pregătit pentru succese spectaculoase și eșecuri și mai spectaculoase.
Fiecare are propria perspectivă…
Un dezavantaj al optimizării SEO bazate pe performanță? Nu este destul de clar cum să calculăm pozițiile frazelor date. SERP-urile sunt dinamice și se adaptează utilizatorilor și locațiilor lor.
Dacă introduceți „coafor” în căutare, rezultatele vor depinde de locul în care vă aflați.
Când să vă așteptați la primele rezultate?
Rețineți că totul necesită timp. Ar trebui să vedeți primele rezultate ale activităților SEO după aproximativ 2-3 luni. Prin urmare, dacă decideți o optimizare SEO bazată pe performanță, agenția trebuie să lucreze gratuit pentru dvs.
Evident că va trebui să plătească pentru instrumentele sau angajații necesari care desfășoară activitatea. Este firesc ca aceste agenții să dorească să aibă succes rapid. Așa cum puteți ghici, repede nu înseamnă neapărat bine sau în conformitate cu regulile.
Adesea desfășoară activități haotice sau imprudente care ulterior pot duce la o pedeapsă pentru website. O agenție SEO bazată pe performanță poate utiliza spam-ul. Mai devreme sau mai târziu Google va observa cantitatea nefirescă de link-uri.
Prin urmare, poate interzice sau filtra website-ul. Toate aceste activități se numesc black hat SEO. Asigură rezultate rapide și plăți la fel de rapide.
Printre activitățile SEO tipice de black hat putem distinge:
- număr nefiresc de cuvinte cheie sau conținut ascuns;
- ascunderea cuvintelor cheie în alt text-ul imaginii;
- crearea de legături nefirești;
- cloaking, adică publicarea de conținut diferit de cel din etichetele meta. Utilizatorii intră pe website și nu găsesc informațiile care îi interesează;
- excesul de cuvinte cheie care presupune aplicarea cuvintelor cheie într-un mod nefires;
- generarea automată de conținut prin utilizarea programelor care creează conținut;
- LES;
- conținut subțire, adică website-uri care nu au nicio valoare pentru utilizator;
- SEO hacking.
Ca urmare a acestor activități, Google poate impune un manual sau un filtru de algoritm pe website-ul dvs. A scăpa de o astfel de pedeapsă implică niște costuri. În plus, nu puteți fi încă sigur 100% că toate filtrele vor fi eliminate.
Procesul poate dura câteva luni. În cazurile cele mai extreme poate fi necesar să se mute website-ul într-un domeniu cu totul nou.
Modificarea gamei de produse și optimizarea SEO pentru performanță
Un abonament SEO este deosebit de benefic pentru toate magazinele. Mai ales pentru cele a căror gamă de produse este în continuă schimbare. Astfel, activitățile de optimizare SEO pot fi ușor ajustate la variația sortimentului.
Pe de altă parte, dacă alegeți optimizare SEO bazată pe performanță, cuvintele cheie inițiale rămân la fel. Indiferent de produsele oferite pe un anumit website.
Realizarea de optimizare SEO doar pentru expresii selectate poate fi considerată o manipulare a link-urilor. Astfel, cresc șansele ca Google să impună filtre pentru website-ul dvs.
Mai mult, o astfel de strategie este pur și simplu ineficientă. Fiecare produs sau serviciu poate fi căutat în numeroase moduri. O agenție SEO profesionistă știe că utilizatorii pot căuta coafuri prin introducerea de diverse fraze.
Foarte des contractele bazate pe performanță iau în considerare doar o modalitate de a căuta o anumită pagină.
Unele agenții SEO care oferă un serviciu plătit pentru performanță aleg sau sugerează alegerea frazelor cheie. De exemplu, a celor care nu au aproape niciun volum de căutare.
Prin urmare, clienții trebuie să fie informați. Nu este în regulă să fie păcăliți să plătească pentru cuvinte cheie care sunt complet inutile pentru afacerea lor. Se întâmplă ca agenții necinstite să optimizeze pentru expresii ridicole long tail pe care nimeni nu le va căuta.
Rezultate neașteptate de optimizare SEO
În timpul desfășurării activităților de optimizare poate avea loc o situație deosebită. Se poate dovedi că fraze ce nu au fost incluse în contract încep să fie clasate la un nivel ridicat.
Mai mult, acestea reușesc și să îmbunătățească traficul sau conversia din website-ul dvs. Ei bine, datorită faptului că nu erau parte a contractului, clientul nu este obligat să plătească pentru ele. Însă nu e puțin nedrept faptul că agenția aduce profituri măsurabile companiei și nu este plătită pentru asta?
Concluzie
Deocamdată, niciun specialist SEO nu e capabil să garanteze rezultate imediate. Acțiuni meticuloase, efort constant și multe ore de lucru vor începe să producă rezultate după ceva timp.
O astfel de abordare este sigură și nu trebuie să vă fie teamă că website-ul dvs. va fi interzis. Sau că Google îi va impune un filtru greu de înlăturat.
După cum am menționat deja, Google își actualizează algoritmii de 3 mii de ori pe an. În consecință, nu puteți prezice și promite că obțineți doar rezultate satisfăcătoare.
O campanie de optimizare SEO valoroasă durează săptămâni sau chiar luni întregi.
Este de înțeles că clienții se frustrează atunci când după două luni de cooperare nu există încă rezultate vizibile. Cu toate acestea, o agenție SEO onestă și transparentă își va arăta pur și simplu activitățile desfășurate.
Va explica de ce realizarea optimizării SEO pentru acest website durează mai mult. Activitățile de optimizare SEO minuțioase consumă timp și energie. Însă, vor asigura poziții înalte ale website-ului în rezultatele căutării.